MariTerm AB:s allmänna villkor

Anmälan

Kurser

Kursanmälan är bindande och bekräftas via e-post. Deltagarna erhåller plats i den ordning som anmälan kommer in. Deltagarantalet kan vara begränsat, till exempel på grund av krav från Transportstyrelsen eller av pedagogiska skäl. Vid för få anmälningar förbehåller vi oss rätten att ställa in en kurs. Detta meddelas senast sju dagar före kursstart.

SAGIT konferens 2025

Konferensanmälan är bindande och bekräftas via e-post. Deltagarna erhåller plats i den ordning som anmälan kommer in och om konferensen blir fullbokad placeras anmälan på kölista.

Kursavgifter

I kursavgiften ingår dokumentation utifrån kursbeskrivningen och efter genomgången och godkänd kurs erhålls ett kursintyg från MariTerm AB. Kursdeltagare som ska söka ut certifikat från Transportstyrelsen står själva för denna avgift. Vid deltagande på fysisk kurs ingår fika och lunch, såvida inget annat anges.

Avbokning

Kurser

Anmälan är bindande och eventuell avbokning ska ske skriftligen.

Vid avbokning till kurs 28 – 11 dagar före kursstart debiteras 1000 kr exkl. moms. Vid avbokning 10 – 0 dagar före kursstart debiteras hela kursavgiften. Vid förhinder kan kursplatsen överlåtas till annan person inom företaget. Alternativt har företaget en plats tillgodo vid kommande kurstillfälle. Kursplatsen måste utnyttjas inom ett år.

För TYA-subventionerade kurser för deltagare från TYA-anslutna företag gäller TYAs avboknings­regler. Avbokning på grund av sjukdom ska ske före kursstart. För kursdeltagare som inte dyker upp på bokad kursplats debiteras en avbokningsavgift på 500 kr exkl. moms för ej utnyttjad kursplats.

SAGIT konferens 2025

Vid avbokning till konferens innan den 12 september 2025 återbetalas 50% konferensavgiften. Vid avbokning efter den 12 oktober 2025 sker ingen återbetalning. Vid förhinder kan platsen överlåtas till annan person inom företaget.

Fakturering

Kurser

Faktura på kursavgiften skickas före kursstart.

SAGIT konferens 2025

Faktura på konferensavgiften skickas i samband med mottagen anmälan.

Rätt fakturainformation

Rätt fakturainformation krävs vid alla bokningar och beställningar. Det är beställarens/bokarens ansvar att ta reda på sin verksamhets interna inköpsrutiner. Korrekt adress, referens samt eventuellt inköpsordernummer måste anges. Om fakturan returneras till oss på grund av avsaknad av uppgifter eller felaktigt angivna uppgifter och måste kompletteras eller ändras i efterhand debiteras en administrativ avgift på 500 kr exkl. moms.

Betalningsvillkor och moms

Betalningsvillkor är normalt 30 dagar netto, men om fakturering sker mindre än 30 dagar före kurs- eller konferensstart tillämpas 10 dagar netto. Moms tillkommer på alla fakturor, om tillämpligt.

Beställning av litteratur i lastsäkring

Kurslitteratur som beställs finns oftast på lager och skickas så snart som möjligt efter beställningen erhållits.

Fraktkostnader

Vid beställning av litteratur i lastsäkring samt vid utskick av kursmaterial till interna distansutbildningar tillkommer en fraktavgift. Lättare paket skickas med PostNord medan tyngre paket skickas med Schenker eller TNT (Fedex).

Fotografering och inspelning

Vi kan komma att fotografera och spela in på kurser och konferenser för marknadsförings- och dokumentationsändamål. Önskar deltagare inte förekomma med namn och/eller bild i detta syfte, vänligen meddela oss i förväg.

Behandling av personuppgifter

Uppgifter om beställare/bokare/deltagare sparas för att underlätta vår administration. Uppgifterna används för att hantera själva bokningen/deltagandet samt för att sända information om vårt kurs- och konferensutbud samt eventuella utskick av nyhetsbrev. Information om vår behandling av personuppgifter finns att läsa om i vår GDPR-policy.

Force Majeure

Om kurs/konferens måste ställas in eller skjutas upp på grund av omständigheter utanför vår kontroll (exempelvis naturkatastrofer, strejker, pandemier, eller andra oförutsedda händelser), kommer vi att meddela detta så snart som möjligt. Deltagaravgiften kan då antingen återbetalas eller användas som kredit för framtida evenemang.

MariTerm AB:s uppgifter
MariTerm AB

Sporthallsvägen 2a

263 35 Höganäs

E-post: info@mariterm.se

VAT-nummer: SE556246996401

 

Kontakt

Skicka ett meddelande

Personuppgiftspolicy

Kontaktuppgifter

Telefonnummer

E-postadress

Adress

MariTerm AB
Sporthallsvägen 2A
263 35 Höganäs